ترفندهايي از ويندوز
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ترفندهايي از ويندوز
نوشته شده در 8 مهر 1389
بازدید : 49
نویسنده : مولوی

با ياد گرفتن اين ترفندها مي‌توانيد بازدهي سيستم خود را افزايش دهيد و توانايي خود در کار با ويندوز را به‌رخ دوستانتان بکشيد.

1- حذف شاخص‌گذار فايل

هدف اصلي از شاخص‌گذاري فايل‌ها (File Indexing) در ويندوز اکس‌پي، تهيه فهرستي از فايل‌ها و سريع‌تر کردن جستجوي فايل‌هاي سيستمي در ويندوز است. از آنجايي که با شاخص‌گذاري و بي‌شاخص‌گذاري، جستجوي ويندوز اکس‌پي بسيار کند عمل مي‌کند، بهتر است آن را برداشته تا حداقل زمان شاخص‌گذاري را به پردازش اختصاص دهيم و بازده سيستم بالا رود. براي اين‌کار، بايد تمام فايل‌ها و فولدرهاي باز سيستم خود را ببنديد. به My Computer برويد و روي درايوهاي ديسک سخت خود کليک راست کنيد و بعد گزينه Properties را انتخاب کنيد. در پنجره‌اي که باز مي‌شود، بايدگزينه‌ Allow Indexing Service to index the disk for fast file searching را غير فعال کنيد و بعد از اتمام تاييد را بزنيد. بعد از يک بار راه‌اندازي مجدد، کامپيوترتان کمي سريع‌تر خواهد شد.

2- نمايش منوي خاموش کردن

اگر همکار، دوست و يا يکي از اعضاي خانواده شما از خاموش کردن‌هاي سخت‌افزاري خوشش مي‌آيد و اصلا حاضر نيست قبول کند که خالي کردن برق از سيستم به آن آسيب مي‌رساند، با انجام اين عمل مي‌توانيد آن را وادار کنيد که حتما از طريق نرم‌افزاري سيستم را خاموش کنند. اين کار را به‌دو روش مي‌توان انجام داد.

روش اول: روي يک جاي خالي از دسک‌تاپ کليک راست کنيد و بعد Properties را بزنيد. از منوي Screen Saver، گزينه Power را بزنيد.

روش دوم: از طريق کنترل پنل، گزينه Power Options را انتخاب کنيد.

حالا که پنجره Power Options باز شد، مي‌توانيد از طريق برگه Advanced گزينه When I press the power button on my computer را روي حالت Ask me what to do بگذاريد.

حال اگر کسي تصادفا يا عمدا دکمه خاموش کردن سيستم را زد، به‌جاي خاموش شدن، پنجره خاموشي ويندوز نشان داده مي‌شود و مي‌شود در صورت عدم تمايل، آن را کنسل هم کرد.

3- يک وظيفه هفتگي

سيستم شما بعد از مدتي کار کردن کند مي‌شود. اين امري است که همه کاربران ويندوز به آن واقف هستند. يکي از دلايل اين موضوع، وقوع پراکندگي در فايل‌هاست و همين باعث کند كردن لود شدن ويندوز، برنامه‌ها، و کپي کردن فايل‌ها در سيستم مي‌شود. در صورتي که مي‌توان با ابزارهاي ويندوز، آن را هميشه سرحال نگاه داشت. براي اين‌کار کافيست ابزار ضدپراکندگي ويندوز را هفته‌اي يک‌بار اجرا کنيد و تمام ديسک‌هاي خود را يکپارچه کنيد.

براي ديفراگ کردن درايوهاي خود، ابتدا تمام فايل‌ها و فولدرهاي باز را ببنديد. سپس به My Computer برويد و بعد روي هر درايوي که مي‌خواهيد کليک راست کنيد و Properties را بزنيد. از برگه Tools، گزينه Defragment Now را انتخاب کنيد. بسته به ساعت کار با سيستم‌تان، اين کار را ماهانه، هفتگي و حتي روزانه انجام دهيد



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: ترفندستان , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: